יוקר המחיה: האם ועדת הכספים תיכנס לעובי הקורה?

בצל פרסומים (שהוכחשו) לפיהם שר האוצר סמוטריץ' סירב לדון עם ראש הממשלה ביוקר המחיה ובהוזלה אפשרית של מחיר הדלק וצעדים נוספים עד לכניסה לרפיח, יו"ר ועדת הכספים משה גפני קרא היום לאוצר לסדר | "זהו תפקידה של ועדת הכלכלה, אבל אם לא תהיה ברירה ולא התקדמות, נדון בנושא כאן בוועדה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון ראשון על חרבות ברזל, בועדת הכספים | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר היום בפתח ישיבת הוועדה כי "משרד האוצר לא עושה שום דבר בנושא העלאת המחירים, גם לא משרד הכלכלה. הממשלה נחלה כישלון מוחלט בנושא הזה". את הדברים אמר גפני בין היתר, בעקבות עליית המחירים הדרקונית של מוצרי הצריכה והדלק, לצד התייקרויות רבות במשק, בשרשרת התלויה זו בזו.

בנוסף, פורסמו היום דיווחים בעיתון 'ידיעות אחרונות' לפיהם ראש הממשלה פנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וביקש לדון עימו בנושאים כמו הוזלת הדלק וצעדים נוספים בנושאי יוקר המחיה ואפשרות להוזלת המחירים בשוק בדרכים נוספות, אך נענה, כך לפי הדיווחים, כי 'רפיח תחילה' וכי לפני המבצע ברפיח אין על מה לדבר.

בדיווח שפורסם בעיתון 'ידיעות אחרונות' הבוקר, נטען, כי יועצו הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפרופ' אבי שמחון, פנה לשר האוצר סמוטריץ' במטרה לפגוש בו כדי לטפל יחד ולגבש עמדה מול הנושאים הבוערים של יוקר המחיה, ממחירי הדלק הגבוהים ועד עליית המשכנתאות והריבית. אולם לפי הפרסום, כאמור, סמוטריץ' העביר לנתניהו מסר כי "קודם צריך להיכנס לרפיח ואז לטפל במחירי הדלק".

עם זאת, סמוטריץ' הכחיש את הפרסומים שהמשיכו להדהד במהלך היום וצברו כותרות נוספות שנגררו בעקבות החשיפה של 'ידיעות' ואמר כי מדובר ב"פשוט פייק. לא היה ולא נברא. מעולם לא סירבתי להיפגש עם רה"מ בנושא יוקר המחיה, אני פועל לבלום את תופעת עליית המחירים שפוגעת בכולנו ומקדם מהלכים לתיקון כשלי שוק של שנים באמצעות הרפורמה שהעברנו, של 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' והוועדה שהקמתי לפירוק הריכוזיות בשוק המזון ובמהלכים נוספים".

עם זאת, כאמור, גפני הבוקר לא הניח לנושא ואמר: "אנשים לא גומרים את החודש, משפחות קורסות מיוקר המחיה הגואה ואומרים לי שזה נושא של ועדת הכלכלה, אבל אני חושב שלא תהייה ברירה ואצטרך לכנס את הוועדה לדון בנושא. לא נעבור על כך לסדר היום!", ציין גפני.

כתיבת תגובה